Tiedote Urheilutie – Härkätie – Sudentien alueella jätevesiviemärin runkolinjojen saneeraustyöt alkavat 29.8.2022

Järvi-Saimaan Palvelut Oy / Renos Oy tiedottaa 12.8.2022

HUOM! Tiedote jaetaan saneerauksen vaikutusalueen talouksiin vkon 33 aikana.

Maanantaina 29.8.2022 aloitetaan Urheilutie – Härkätie – Sudentien alueella jätevesiviemärin runkolinjojen saneeraustyöt. Saneeraus aloitetaan viemärilinjojen pesulla ja TV-kuvauksella. Pesu saattaa aiheuttaa lattiakaivojen hajulukossa sekä vessanpöntössä olevan veden roiskumista. Lattiakaivojen päälle kannattaa laittaa rätti tai riepu ja sen päälle painoksi jokin astia, joka on täytetty vedellä estämään veden
roiskuminen. Lisäksi vessanpöntön kansi kannattaa laittaa alas. Uusittavat runkoviemärit sijaitsevat osittain tonttialueella, joten saneeraajat joutuvat liikkumaan tonteilla saneeraustöiden aikana. Viemäriputket uusitaan sujuttamalla vanhaan betoniputkeen uusi muoviputki. Putkien uusimistyössä ei ole tarkoitus kaivaa kiinteistön alueella, vaan sujutustyö tehdään olemassa olevien viemärikaivojen kautta.

Runkolinjojen saneeraustyöstä ei aiheudu kiinteistölle kustannuksia.

Viemäreiden saneeraustyön aikana kiinteistöjen vedenjakelu ja viemäröinti toimivat normaalisti.

Alustava aikataulu:
– pesu ja TV-kuvaus alkaa 29.8. ja päättyy arviolta 31.8.2022
– putkien hitsaus alkaa 29.8.
– putkien sujutukset ja kaivojen saneeraukset 5. – 30.9.2022

Pahoittelemme työstä aiheutuvaa häiriötä.

Lisätietoja asiasta antavat:
Renos Oy